ALLMÄNT
Vi hoppas kunna minimera antalet returer tillsammans med er. Returer är riktiga miljöbovar. Har ni frågor på våra kläder så hör med oss så ska vi försöka ge er den information ni behöver för att kunna ta ett smart köpbeslut. På skor skriver vi alltid ut innermått så att ni kan mäta ordentligt hemma. På kläder skriver vi inte ut mått, men vi kan mäta på förfrågan. Tillsammans kan vi få till så få returer som möjligt.
I samband med att du godkänner våra Köpvillkor, godkänner du att inte publicera, överföra, ladda upp eller främja kommunikation eller innehåll som skulle kunna skada eller ha en negativ effekt på vårt företag och verksamhet.
ÅLDERSGRÄNS
Enligt lag måste du vara myndig, dvs ha fyllt 18 år för att ingå ett avtal som ligger till grund för ett köp på Kuru Kuru. Om köparen är yngre måste en vårdnadshavare godkänna köpet för att avtalet ska gälla. Undantag från regeln är ungdomar som är 16 år eller äldre och som handlar för pengar som de tjänat själva.
AVTAL/ORDER
När du har lagt din order sker avtal om köp. Du får då en orderbekräftelse till din e-postadress från Kuru Kuru. Köparen är ansvarig för att alla uppgifter som har lämnats till Kuru Kuru är korrekta. Är något fel i orderbekräftelsen ska du direkt informera Kuru Kuru på info@kurukuru.se.
PRISER OCH AVGIFTER
Alla priser på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar från leverantör, felaktigheter på varor och feltryckta priser på hemsidan. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i webbshoppen. En fraktavgift på 69 SEK (69 kr) tillkommer för alla beställningar under 899 SEK. För beställningar över 900 SEK är det fraktfritt. Köparen står för returfrakt, vilket dras av från summan som betalas tillbaka. Returfrakten är 69 kr då du returnerar 1-3 varor. Returnerar du 4 varor eller fler, och du fått fri frakt på din order (ordrar över 900 kr) är returfrakten 99 kr.
BETALNING
Vi erbjuder betalning i samarbete med Klarna Checkout (mer information om din betalning med Klarna Checkout finns på Klarna.se eller i Klarna-appen). Dina betalningsuppgifter lagras inte hos Kuru Kuru utan hos Klarna.
LEVERANS
Våra normala leveranstider är 1-3 vardagar. Vi levererar med PostNords tjänst Varubrev, vilket innebär att din order alltid levereras hem till dig. Skulle paketet inte få plats i din brevlåda/postfack, hängs det i påse på din postlåda eller på din dörr.
Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland, med anledning av yttre omständigheter, kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Skulle det uppstå förseningar och du inte hört ifrån oss kan du kontakta oss på info@kurukuru.se.
Du som kund ansvarar för att adressen i Klarna Checkout är korrekt innan köpet genomförs. För paket som returneras till oss på grund av felaktig adress debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt och hantering på 150 SEK.
Följande fraktkostnader kommer att användas för ordrar utanför Sverige:
Internationella ordrar kommer att levereras inom 1-10 dagar från det att du fått leverans bekräftelse.
RETURER
Vi hoppas kunna minimera antalet returer tillsammans mer er. Returer är riktiga miljöbovar. Har ni frågor på våra kläder så hör med oss så ska vi försöka ge er den information ni behöver för att kunna ta ett smart köpbeslut. På skor skriver vi alltid ut innermått så att ni kan mäta ordentligt hemma. På kläder skriver vi inte ut mått, men vi kan mäta på förfrågan. Tillsammans kan vi få till så få returer som möjligt
Men, vi kommer att erbjuda 14 dagars returrätt som också är den lagstiftade ångerrätten vid distansköp. 14 dagar räknas från det att du tagit emot varan. Du som kund står för returfrakten.
Om du ändrar dig angående ett köp, varan inte passar eller om det är något du inte är nöjd med ska du följa dessa steg:
Returen måste skickas direkt till vår adress. Returen och det finansiella ansvaret ligger på dig som kund tills dess att varan nått Kuru Kuru och returen har blivit bekräftad av oss. Om du vill köpa en annan vara så lägg en ny beställning.
Vi kommer att återbetala returen med samma betalningsmetod som du betalat med. Det kan ta upp till 14 dagar för pengarna att synas hos dig. När vi har administrerat din retur kommer du att få ett mail med bekräftelse.
REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Har vi skickat en vara som är fel eller en defekt (som ej har deklarerats som defekt i beskrivningen) står vi för returportot. Varor som beskrivits som defekta går ej att reklamera med dessa specifika defekter eftersom du anses ha varit informerad om dessa innan du genomförde köpet. Vi uppmanar därför våra kunder att läsa beskrivningen avseende information och skick på varan samt titta på bilderna noggrant innan köp genomförs. Skulle produkten ändå vara skadad eller ha en defekt när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt återta varan. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. När vi har godkänt din reklamation och mottagit varan får du en återbetalning av priset för produkten.
Om du vill reklamera en vara ska du följa dessa steg: